Spiced Milk Tea (Masala Chai)


uzun süredir bir türlü içmek isteyip te bir türlü vakit bulup starbucks'ın tazo çayı nı içemedim...daha sonra nedir bir araştırayım dedim ve birkaç tazo çayı denemem oldu ve bugün en son denediğim profesyonelce olan bu siteden http://www.gourmet.com/food/testkitchen/2009/09/gourmet_today_spiced_milk_tea hemen yaptım ve bugün eşimin da hayran kalması sonucu hemen çayımı yudumlarken bu enfes kışın insanın içini sıcacık ısıtan çayı sizlerle paylaşmak istedim.... şimdiden afiyet olsun sizlere tarifi veriyorum ama arzu eden tarifin orjinalini ingilizce olarak yapılışını videodan izleyebilir.


10 adet kakule ( bu kakulelerin içleri açılıp tohumları çıkartılıyor)

4 adet beyaz tane biber ( evde kalmadığı için ben karabiber tanesi koydum)

1 adet çubuk tarçın

1/4 çay kaşığı rezene

bunların hepsi kahve öğütücü makinesinde öğütülüyor.

daha sonra bu toz baharat karışımı 2 bardak süt ile karıştırılarak kaynatılıyor

yarım çay kaşığı toz zencefil

bir tutam kadar tuz

3 1/2 tatlı kaşığı esmer toz şeker ilave edilip 1-2 dk kaynatılıyor.

bu arada 2 bardak suya 5 tatlı kaşığı siyah çay atılıp 1 dk kaynatılıyor ( evde lipton bergamut aromalı siyah çay vardı ondan bir poşet attım )

çaylı karışım sütlü karışımın içine dökülüp süzülüp içiliyor........


umarım sizlerde bu çayı beğenirsiniz.... edindiğim bilgiye göre karanfil, anason da ilave edilebilinirmiş . bir sonraki sefere de öyle denerim sonra sizlerle güzel olduğu takdirde bu bilgiyi paylaşırım..



2 yorum:

Simsponge dedi ki...

Bundan kaç kişilik tarif çıkıyor acaba?

Ve kahve öğütücüsü yoksa ne yapabiliriz? Blender, mikser falan mümkün müdür?

Teşekkürler :)

Adsız dedi ki...

masala chai genis bi baslik yani bir suru yapilis sekli var. yurtdisindan getirtmeniz iyi olur yarim kilosu 20$ filandi en son.