ISPANAKLI VE PEYNİRLİ KEK


tesadüf eseri hangi siteden olduğunu hatırlayamıyorum ama yabancı bir siteden bu kekin tarifini görünce resmiyle birlikte hemen yapmam gerektiğine kanaat getirdim. Ispanak mevsimi bitmeden bu lezziz kek yapılmalıydı... ilk tepsi hemen tüketildi bir hafta sonra tekrar yaptım ve acele sıcak sıcak tepsiden çıkardığım için şekli biraz bozuldu ama tadı enfes birşey mutlaka denemeniz gerek.....hemde tüm yeşilliklerle dolu bir kek aslında bu keke ben yeşil kek diyebilirim.....
2 bardak ıspanak püresi ( ıspanakları mutfak robotunda bir iki kaşık zeytinyağı ile birlikte çekiliyor böylece ıspanak püresini elde ediyorsunuz)
2 bardak un
3 yumurta
1 bardaktan daha az zeytinyağı ( bu arada burada ki ölçüler standart olan 1 cup = 250 ml )
1/3 bardak zeytin dilimleri
1/3 bardak beyaz ve tulum peyniri karışımı
ben zeytin yerine o kadar miktar daha peynir ilave ettim.
2-3 adet yeşil soğan ince doğranmış
1/2 bardak doğranmış dereotu
1/2 bardak doğranmış maydanoz
1 paket kabartma tozu
orjinal tarifte olmayıp kendimce hamurun çok katı olmasından dolayı göz kararı yaklaşık 1- 1/2 bardak kadar yoğurt ilave ettim)

yumurtalar yağla beraber çırpılır daha sonra ıspanak ve diğer malzemeler ilave edilip kaşıkla karıştırılır. En son unu ve kabartma tozu da eklendikten sonra hamuru kek hamuru kıvamına gelecek kadar yoğurt eklenir ve tahta kaşıkla karıştırılır.
tereyağla yağlanmış kalıba dökülüp önceden ısıtılmış 170 derece 45- 50 dk. gibi pişirilir.
Afiyet olsun...

1 yorum:

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Merhaba arkadaşım, yine bir hemşerimle karşılaşmak ne güzel. Tarifleriniz çok leziz, çok sevindim sayfanıza rastladığıma, bundan sonra takibimdesiniz. Sevgiler.