portakallı ve zeytinyağlı kek


bu tarifi araştırmalaı sonucu bir siteden aldım ama adını maalesef hatırlayamıyorum bana yapılışı biraz değişik geldiği için merakla yaptım ilk kez misafirlerime denedim ve sonuç mükemmel çıktı. yoğun kıvamda pamuk gibi bir kek oldu.
Malzemeler
3 yumurta
2 su bardağı un
1 su bardağı şeker
2/3 su bardağı zeytinyağı
2 portakal kabuğu rendesi
1 su bardağı portakal suyu
1 paket kabartma tozu
Bir çimdik tuz

Şeker ile portakal kabuğu rendesi iyice ovulduktan sonra zeytinyağı ilave edilip çırpılır ve daha sonra yumurtaların her biri 5 er dakikalık aralarla ilave edilerek tek tek yedirilerek çırpılır. ( yani ilk yumurta eklneir 5 dk çırpılır daha sonra ikinci yumurta eklenir 5 dk çırpılır ve en son yumurta eklenir 5 dk çırpılır.
Un kabartma tozu ve tuz bir kaba elenir ve bu kuru malzeme çırpılmış olan karışıma 1/3 ü eklenir ve tekrar çırpılır ve portakal suyunun yarısı eklenir ve çırpılır daha sonra geriye kalan unlu karışımın yarısı eklenir ve çırpılır. Tekrar portakal suyun geri kalan yarısı eklenir çırpılır ve en son kalan unlu karışım eklenir ve çırpılır. Yağlanmış kek kalıbına dökülüp 180 derecede pişirilir.

Hiç yorum yok: