yulaf unlu peynirli poğaça




YULAF UNLU PEYNİRLİ POĞAÇA
Ekmek yapmak için doğalsanın yulaf ununu almıştım ve ekmek yaarken ilk kez başarısız oldum ve o zamandan beri de elim hiç yulaf ununa gitmedi derken kitaplarımdan bu tarife rastladım ve hemen yulaf unumu denedim inanılmaz derece de başarılı bir sonuç…


MALZEMELER


(HARCI İÇİN)
5-6 sap dereotu
1 diş sarımsak
2 su bardağı ufalanmış beyaz ve tulum peyniri karışımı
Yarım çay kaşığı karabiber

(HAMURU İÇİN)


3,5 – 4 su bardağı tam yulaf unu ( ben doğalsanın yulaf unu karışımından kullandım)
Arzu eden 2 yemek kaşığı keten tohumu
1 çay bardağı zeytinyağı
1 çay kaşığı deniz tuzu
1 su bardağı yoğurt
2 yumurta ( birinin akı sarısı ayrılacak)
2 yemek kaşığı oda sıcaklığında tereyağı
yarım çay kaşığı krem tartar
1 çay kaşığı karbonat
Üzeri için çörekotu


HAZIRLANIŞI


*dereotunu kıyın ve sarmısağı dövün. Peynirlerle ve karabiberle karıştırın.


*unumuzu eleyip ( elekte kalan kepekleri atmıyoruz kullanıyoruz) geniş bir kaba alıyoruz. Ortasını havuz gibi açıp keten tohumunu, 1 yumurta, 1 yumurtanın akını ( sarısını üstü için ayırıyoruz), yoğurdu, zeytinyağını, tereyağını, krem tartarı, karbonat ve tuzunu ortadaki havuzun içine koyup parmak uçlarınızla yoğurmaya başlayınız. (çok sert bir hamur olmasın)


*daha sonra iri ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp her bir parçayı kahve tabağı büyüklüğünde açıp bir yarısına bir yemek kaşığı dolusu harcımızdan koyup diğer yarısını üstüne kapatın. Hamurun kenarlarını parmaklarınızla bastırın. Yada arzu eden benim yaptığım gibi harcı tam ortasına koyup köşelerinden birleştirip yuvarlayabilirsiniz. Tüm bezelere aynı işlemi yaptıktan sonra üzerlerine yumurta sarısını sürün ve çörekotu serpiştirin. 180 derecelik önceden ısıtılmış sıcak fırının orta katında yaklaşık 30 dakika üzeri altın sarısı renk alana kadar pişirin….afiyet olsun.

2 yorum:

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Yumuşacık oldu ailece çok sevdik ellerinize sağlık teşekkürler