ezogelin pilavı


bu oldukça lezzetli ve bir okadar besleyici pilavı benden çok eşim seviyor ... her pazara gittiğinde pırasayı sevmeyen eşim sırf bu pilav için pırası alır ve büyük bir hevesle ezogelin pilavını yapmamı bekler.... şehriyelerin tereyağı ile buluşurken ki mis gibi kokusu ise evin içine kadar yayılır... bir zamanlar bilemiyorum hala varmı dikkatimi çekmedi ama ezogelin pilavı diye hazır pakette pratik yemekler vardı içinde kurutulmuş sebzeler ve arpa şehriye sırf su ve yağ ilave edip pişiriliyordu....bende burdan yola çıkarak eski tarif defterlerimde yazılmış olan bu pilavı biraz genişletip kendimde evde artık ezogelin pilavını yapabiliyorum.... hem daha sağlıklı ve lezzetli....
malzemeler:
1 su bardağı arpa şehriye
2 su bardağı su (arzuya göre et suyu- tavuk suyu olabilir)
birkaç dal pırasa
1-2 adet domates (şuan domates mevsimi değil diye ben bazen konservelerimden kullanıyorum)
1-2 adet yeşil biber
1- 2 adet kırmızı biber (ben sezonu olmadığı için bu seferlik kullanamadım)
maydanoz
bir çorba kaşığı tereyağı
biraz zeytinyağ ve tuz

arpa şehriyeler terayağı ve zeytinyağ ile biraz kavrulduktan sonra minik doğarnmış sebzeler ilave edilir ve tekrar kavrulmaya devam edilir. en son sıcak suyu ile tuzu ilave edilir ve kısık ateşte pişirilmeye bırakılır. piştikten sonra ince doğranmış maydanoz ilave edilir.
Afiyet olsun...
bu sefer maydanozu bile unutmuşum aceleden ama o halde bile lezzetliydi... evde pırasa yemeyen varsa bu şekilde yediklerinde siz söylemediğiniz sürece pırasa olduğunu bile anlamayacaklardır..... öğrendiklerinde ise eşim gibi tadından vazgeçemeyebilirler.... tabiiki damak tadı herkesin farklıdır ama bence denemey değer.... afiyet olsun.....

Hiç yorum yok: