Frambuazlı Cheesecake


tarif tamamen pek çok cheesecake tariflerinin karışımı olarak hepsini harmanlayıp kendim yeni bir tarif ortaya çıkardım ve sonuç ise muhteşem oldu.... denemek isteyenlere tarifi yazıyorum...
Frambuazlı Cheesecake

Malzemeler
2 paket eti burçak yulaflı bisküvi
80 gr erimiş tereyağı
Yarım çay kaşığı tarçın
Yeteri kadar süt (yarım çay bardağı kadar)

400 gr labne peyniri
200 gr. Pınar krema
1 su bardağı şeker
3 yumurta
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
Vanilya
1 yemek kaşığı limon suyu
Limon kabuğu rendesi
Bir tutam tuz

Bisküvileri rondoda un haline getirdikten sonra erimiş tereyağı ile birlikte harmanladım ve içine tarçını ilave ettikten sonra biraz yumuşaması için süt iilave ettim çok cıvık olmayan biraz çamurumsu bir harç elde ettim ve kelepçeli kalıbımın altına yağlı kağıt sıkıştırıp elimle bastırarak harcı yaydım. Daha sonra buzdolabında biraz dinlenmesi için beklettim.
Bu arada krema koyulaşana kadar çırpılır Pınar krema dedim çünkü bazı markalar çok cıvık oluyor ve mikserle 1dk çırpılır ve şeker ilave edilip tekrar çırpılır. Çırpılan harca teker teker yumurtalar yedirilir ve çok fazla çırpmadan unu, nişastası, vanilyası, limon suyu ve limon kabuğu rendesi ile tuz ilave edilir ve tekrar çok az çırptıktan sonra çırpılmış olan krema da ilave edilir ve bisküvili harcımızın üzerine dökülür 180 derece de 30 dk daha sonra dereceyi 150 ye düşürdüm ve 40 dk gibi de öyle pişirdim. Daha sonra arzu ettiğiniz sos ben frambuazı tercih ettim rondodan geçirdim ve biraz pudra şekeri ve bir kaşık kadar nişasta ile pişirdim ve soğuduğunda pişen cheesecake in üzerine yaydım afiyet olsun…

İyi bir Cheesecake için bazı ipuçları

Cheesecake imizi pişer pişmez fırından çıkarmıyoruz ortasının çökmemesi ve çatlamaması için
Harcımızı karıştırırken yumurtaları mutlaka tek tek ekliyormuşuz
Yumurtaları ekledikten sonra ise çok fazla karıştırmıyormuşuz…
Benden söylemesi… bu arada ilk denememde başarıya ulaşmış olmam beni de ayrıca çok mutlu etti...

Hiç yorum yok: