merhaba
yeni tariflerimi denemeye ve hepsini biriktirip güzel olanlarını sizlerle paylaşmak için tekrar burdayım.

Öncelikle bu aralar malum herkes kış hazırlığı telaşında kimileri bitirdi kimileri hala yapıyor belkide. Bende bu esnada diğer blog arkadaşlarımdan imrenip hemen her zamanki yapmış olduğum kış hazırlıklarımın daha detaylısını yaptım ve size yaptıklarımdan bahsedeyim…

Geçen hafta sonu oturup yaklaşık 30 kilo gibi domatesi soyup kışlık hazırlıklarımızın en külfetli olanlarından birini tamamlamış oluyoruz… tabiiki bu kadarı yetmiyor bu hafta sonu biraz daha alıp ilave etmek gerekiyor benim gibi kışın hormonlu ve lezzetli olmayan o domateslerden almamak için 40- 50 kilo domatesi soymak zorda olsa, kışın sefasını sürmek harika oluyor….



Sonra kendi kendime market market mandıra mandıra gezip istediğim gibi erişteyi bulamadım hepsi fabrika tarzı halbuki köy usulu olan o kesme eriştenin tadı bambaşka oluyor… sonra aldım elime tarif kitabımı dedim neden denemiyorum ki bu sene ilk kez eriştemi denedim ve bir iki gün önce de iki tabaklık denemek için pişirdim harika olunca bir parti daha hemen hazırladım…..işte bennnim gibi kesme erişte bulmayıp kendi yapmak isteyenlere


ERİŞTE

1 yumurta
1 su bardağı süt
1 tatlı kaşığı tuz
Alabildiğince un

Tüm malzemeleri yoğurdum fakat bunun hamuru normal poğaça ve ekmek hamurundan daha sert bir hamur olması gerekiyor. Yoğurma bitince üzerini nemli bir bezle örtüp biraz dinlenmesi için bıraktım. Ve resimlerde de görüldüğü gibi unlu tezgahta açıp istediğim uzunlukta ve kalınlıkta kesip sonra temiz bir bezin üzerine biraz un serpip birkaç gün kurumaya bıraktım salonun loş bir köşesinde….






























Hiç yorum yok: