DONDURDUKLARIM

Hemen mevsiminde barbunya alıp bezelye alıp ayıklayıp torbalara birer ikişer pişirimlik olacak şekilde poşetleyip hazırladım…

Taze börülceleri de yıkayıp ayıklayıp biraz diri olacak şekilde tuzlu suda haşladıktan sonra onları da soğuttuktan sonra poşetleyip dondurdum…

Enginarları da daha önce den ayıklanmış haliyle biraz kaynatıp limonlu suda daha sonra soğutup poşetleyip dondurdum…

Yine kışın hormonlu yeşil biber yememek için… biraz da yeşil biberleri temizleyip yıkayıp küp küp doğrayıp torbalara koyup dondurdum…
Ayrıca domates konservelerimin yanına ek olarak domateslerin kabuklarını soyup minik minik küp kesip minik poşetlerde dondurdum bir kısmını da buz küpleri şeklinde dondurup poşetledim…


Evet turşumuzu da hazırladık daha resmini çekme fırsatım olmadı… bu arada dergide kurutmalı çorbalar gördüm onu da önümüzdeki hafta içinde deneyeceğim ve bu hafta sonu da anneannecimle birlikte tarhana yapacağız onları da hazırladıktan sonra sizlerle paylaşacağım kışlık hazırlıklarım şimdilik bu kadar unuttuğum var mı acaba?


Hiç yorum yok: