KURUTMALIKLARIM

Nanelerimi kuruttum ben genelde nanelerimi ayıklayıp yıkayıp iyice suları süzüldükten sonra gölgede içeride evimin loş bir köşesinde kurutmaya bırakıyorum…

Nane kurutuluyorsa maydanoz ve dereotu da kurutulur dedim ve yıllardır onları da kurutuyorum … kışın maydanoz var ne gerek diyenlere benimkisi kolaylık olsun diye yemekleri pişirirken veya makarna soslarının içine koymam gerektiği zaman azıcık maydanozu al dolaptan ayıkla yıka kes zor geliyor kimi zaman ama bu şekilde hemen ellimin altında hazır oluyor ve pratik oluyor…
Maydanoz ve dereotlarını yıkayıp sirkeli suda bir müddet bekletip suyunu süzdürüp iyice suyu gittikten sonra doğrayıp onları da aynı şekilde nane gibi kurutuyorum tek fark naneleri sirkeli suda bekletmiyorum çünkü hemen kapkara oluyorlar…

Dolmalık biberlerimi kuruttum… hem kuru dolma güzel oluyor hem de kahvaltı için kuruyan dolmalık biberleri haşlayıp daha sonra çırpılmış yumurtaya bulayıp az yağda kızartırsanız beyaz peynirle ekmek arası yemek güzel oluyor….

Pul biber için biberleri kurutup… iyice kuruduktan sonra kahve öğütücü makinesinden geçirip kendi pul biberlerimizi hazırladım…

Birkaç tane de normal çarliston biberlerini kurutup kışın yemekler için yada kavurup zeytinyağlı yoğurtlu domates soslu yapmak için hazırladım..



Hiç yorum yok: