YUFKALI TAVUK


Bu tavuklu tarif bana babaannemden yadigar bir o kadar kolay olup tavuk sevmeyene bile yedirtecek kadar lezzetli olan bu tarifi özellikle Tubacım sana hediye ediyorum….
Bu tarifin iki versiyonu var ben en kolay olanını aktarıyorum çünkü tatları aynı oluyor.

Malzemelerimiz: tavuk eti,
yufka,
sarımsak ve yoğurt.

Aşama 1: Tavukları haşla ve soğuyunca onları elinde tiftikleyerek küçük parçalara ayır. Bu arada tavuk suyunu dökme birazı gerekli olacak.

Aşama 2: Sarımsaklı yoğurt hazırla.

ama 3: iki üç yufkayı fırın tepsisine kırıştırarak yayıyorsun yaklaşık iki yufka bir tepsiye sığıyor . çok az yağ sürebilirsin tepsiye sonra fırına veriyorsun ve hafif pişince rengi çok değişmeden fırından çıkar.

Aşama 4: Borcama pişen yufkalardan altını kaplayacak kadar alıp seriyorsun ve üstüne çok az tavuk suyundan serpiştir sonra tavuk etlerini yay ve üstüne de sarımsaklı yoğurdu dök. Malzemeler bitene kadar yaklaşık 3 kat olucak tekrar et en üstüne yoğurt döküp kızdırılmış pul biberle servis yap.

Yalnız bu leziz yemek sıcak sıcak yenmesi gerekiyor. Ben iki yufkayla bir kare borcamı dolduruyorum ve yaklaşık 4 büyük dilim çıkıyor. Tavuk etinin miktarı sizin isteğinize kalmış. Afiyet olsun.


Hiç yorum yok: